CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, September 25, 2008

Langkah di sini bermula..

Assalamu'alaikum wbt semua =)!


Alhamdulillah..Syifak ul Qalbi. insyaAllah ia bakal menjadi salah satu medan untuk kita berkongsi apa sahaja dan menjadi penawar dan penguat tautan hati-hati kita yang istimewa.
Waa..nampaknya selasih_putih sudah memulakan langkah.Alhamdulillah.





Apa khabar Ramadhan awak ?


Dalam masa kurang 7 hari, Ramadhan akan meninggalkan kita sekali lagi..sedihnye sob sob ='( . Diri ini sedang bermujahadah utk lebih fokus di hari-hari terakhir bersama Ramadhan. Time ni la urusan dunia mai berlambak-lambak. Kekadang tu, main tarik-tarik pule antara ibadah sunat dan urusan dunia. Ibadah wajib no kompromi. To be honest, Ramadhan kali ini adalah yg paling 'istimewa'. Kenape? mmm...salah satu sebabnye..ia terkesan di hati. Dengan permulaan puasa jatuh on spring break dan berpeluang untuk berpuasa di tempat orang, ia memberi masa dan peluang kepada saya untuk bermuhasabah tentang banyak perkara. Apa dia? mmm...banyak la..nak tau gak ke? Baiklah.Perkara-perkara seperti hubungan saya dengan Al Khaliq (The Creator), hubungan saya dengan manusia (hablum minallah hablum minannas), komitmen saya pada Miss 'D' (sejauh mana usaha saya menjadikan Miss 'D' darah daging saya), kemantapan dan keikhlasan ibadah saya, priority saya (dunia sementara vs akhirat selama-lamanya) dan lagi. Alhamdulillah..satu nikmat lagi Allah beri.



Apa yang mesti saya lakukan ialah terus meningkatkan lagi usaha saya. Yes!Chaiyok! Usaha, mujahadah dan berdoa' untuk menjadikan segala-galanya lebih baik.



Ya Allah berilah aku kekuatan dan bantuan.


"Hasbunallahu wa ni`mal Wakil''


[Allah (Alone) is Sufficient for us, and He is the Best Disposer of affairs (for us).]''


(Al 'Imran:173).
Saya nak share satu lirik lagu yang saya tahu semua orang suke. It's from Raihan, the tittle is 2 cinta. It's my all time favourite coz it reminds me bagaimana saya memandang dunia dan cuba berusaha memandang dunia dari bingkai akhirat.

apa yang ada jarang disyukuri
apa yang tiada sering dirisaukan
nikmat yang dikecap
baru kan terasa bila hilang
apa yang diburu
timbul rasa jemu
bila sudah di dalam genggaman
dunia ibarat air laut
diminum hanya menambah haus
nafsu bagaikan fatamorgana
di padang pasir
panas yang membahang disangka air
dunia dan nafsu bagai bayang-bayang
dilihat ada ditangkap hilang
Tuhan.. leraikanlah dunia
yang mendiam di dalam hatiku
kerana di situ tidak ku mampu
mengumpul dua cinta
hanya cintaMu ku harap tumbuh
dibajai bangkai dunia yang kubunuh

Alhamdulillah, ok setakat ni sahaja dari saya. Ops, sebelum saya lupe..tahniah kepada Ismah Mansurah, selamat berusaha di Sydney this weekend.

Jazakallahu khair. I love u all fillah.





2 comments:

purplemujahidah said...

kak ewa!! kak ewa ke ni??

halwaqalb said...

Hey purplemujahidah aka Hannah!