CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, October 12, 2010

Demi masa



Bismillahirrahmanirrahim,

Subhanallah, alhamdulillah, allahuakbar... 'ala kulli hal. Ya Allah terlalu banyak nikmat yang Engkau berikan pada hambaMu yang kerdil ini. Kukira, dengan dosa yang bertimbun2 ini, xlayak untuk mendapat nikmat yang telah Engkau berikan ini. Engkau Maha Tahu. astaghfirullahal 'azim. Dosa?????Dosa itu adalah yang membuat hatimu bergetar.....Bagaimana sekiranya tidak bergetar hati ketika buat dosa?Sensor(neraca iman) hati dah rosak ataupun xsensitif. Buat semua pembaca, jahiliah itu bukan untuk dibanggakan, sebaliknya biarlah ia menjadi pagar dr neraka. jahiliah itu lah yang mengajar kita erti manisnya nikmat iman dan islam itu. Kisah Nabi Musa banyak dicoretkan di dalam Al-Quran sebagai pedoman kepada diri ini. Bukan untuk dikutuk--Tulah Nabi Musa, kenapa buat macam tuh; Nabi Musa ada banyak jahiliah yang kukira amat dekat sekali pada diri ini-membunuh, xkenang budi pada Firaun, marah/emo kepada Nabi Harun. Yang lain xtahu. Owh tiba2 cerita pasal Nabi Musa pulak. iAllah boleh ambil pedoman. Sebenarnya nak share sikit pasal masa. Tup tap kini aku dah final year. Teringat dulu satu ketika semasa first year, aku tak pernah bermimpi untuk ambil course engineering pun, dan sangat berat untuk terima kenyataan aku dah enrol utk ENGINEERING! alhamdulillah telah di nasihatkan oleh seorang ukhti-Kak Suya- untuk bersyukur, sesungguhnya suratan itu adalah yang terbaik buatku iAllah. Sebab yang aku pohon pada Allah berikan aku yang terbaik iAllah. 2:216-Mungkin apa yang aku pikir baik(plan) xsemestinya realitinya baik utk diriku. Owh skarang, aku dah FINAL YEAR!!!!!tunggu beberapa minggu sahaja lagi untuk habis study. Sekejapnya masa berlalu. 4 tahun aku xrasa apa2 pun. terlalu pantas masa berlalu. 7 tahun jugak aku xjumpa ayahku....Subhanallah. No wonder, Allah cakap dunia ini hanyalah persinggahan/perhiasan semata-imply untuk sesuatu yang xperlu kita fokuskan. If 4/7 tahun pun xrasa apa2---meaning hidup 60/70 tahun rasa mungkin jugak sangat sekejap....Sebab tuh kene strive untuk akhirat, yang Alah janjikan as your eternal life.
Demi masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian.....seandainya xberdakwah!-al-asr


0 comments: