CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, January 3, 2010

Merindui syahid

Bismillahirrahmanirrahim, subhanallah alhamdulillah allahuakbar..Kini sudah lewat tengah malam di Miri.Aku duduk tidur di ruangan bawah demi membendung adikku berjaga malam menonton tv. Hmmm, mataku degil untuk tidur, entah kenapa dari td mahu menulis. Post yang agak menarik bukan?Benar2 menarik...aku sentiasa teringat2 mati itu sungguh dekat padaku. Malaikat maut menjenguk setiap 80 kali sehari demi mengingatkan aku...astaghfirullah, ampunkan dosa2 kami hambaMu Ya Ghafur Ya Rahiim...

Rasulullah s.a.w mendapat gelaran or 'title' syahid ketika umurnya mencecah 63 tahun selepas 23 tahun berkecimpung dalam dunia dakwah. As-Syahid Imam Hassan Al-Banna syahid ketika umurnya xsampai pun 41 tahun selepas berkecimpung lebih kurang 20 tahun dalam dakwah. Waaah hebat bukan? berpuluh2 tahun mereka akhirnya mampu mendapat syahid. Jika direnungkan pada diriku, baru setahun jagung mungkin dibandingkan dengan para mujahid agung yang telah bertemu denganNya. Mereka mengorbankan harta, jiwa, tenaga dan masa demi menegakkan panji islam yang mulia. Tsabatkan aku dalam jalan ini Ya Allah, matikan aku dalam keadaan husnul khatimah, dalam iman yang terbaik.

Mati itu sudah pasti bagi anak adam. Setiap yang bernyawa pasti akan mati. Mati katak?mintak dijauhkan. Mati syahid aku rindu2kan. Bukan mudah untuk diraih, tapi aku perlu berusaha keras sentiasa dalam segala usahaku dalam mencapai keredhaanNya demi memartabatkan Islam di persada alam buana ini.

Aku rindukan syahid Ya Allah, berilah aku peluang Ya Allah, coretkan dalam lauh mahfuzhMu namaku dalam kalangan para syuhada'.

Wallahu'alam.

0 comments: