CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, September 15, 2007

hati...


Hati...lagi beberapa minit akan masuk bulan Ramadhan...kita mesti berusaha membersihkan kau hati!!! mari kita berazam...insyallah, kita sama-sama usaha hakis segala kekotoran pada diri kau. kuatlah hati, aku yakin kau mampu...walaupun pedih yang akan kau rasa tapi ingat kita sedang berjuang...JANGAN KALAH HATI, KAU HARUS KUAT!!!
Bermula bulan ramadhan ni, kita berlatih ,meletakkan sepenuhnya diri kau kepada Allah, Rasulullah...kerna itu lebih indah....

Aku sayangkan kau hati kerna kau sentiasa berusaha ingin mendekatkan diri kepada Allah...walaupun kau kadang-kadang tewas dengan bisikan syaitan dan nafsu. Tapi kita jangan putus asa ya, kita mesti mujahadah...kerna

"dan kehidupan dunia ini,hanyalah permainan dan senda gurau. sedangkan negeri akhirat itu, sungguh lebih baik bagi orang-orang yang bertakwa......." [Al-An'am:32]

kita mula ya hati!!! kita baiki apa yang rosak, tampal mana yang berlubang..penuhi dirimu hati dengan sentiasa mengingati Allah, Rasullah...alunan ayat-ayat suci Al-Quran, zikir-zikir...aku nak kau bersih hati...jangan lagi melakukan maksiat kerna...

"dan barang siapa mengerjakan kejahatan sebesar zarrah, nescaya dia akan melihat (balasannya)..." [Az-Zilzal:8]

"Ya Allah...bantulah hatiku ini supaya sentiasa cenderung ke jalan Mu, ke dalam kasih sayang Mu, kerna aku yakin hidup kami akan lebih indah dan bahagia bersama-sama dengan Mu...bantulah kami dalam menahan nafsu!!
aku berharap ramadhan kali ini lebih baik dan bermakna...kerna aku bimbang jika ini adalah ramadhan terakhirku..."


2 comments:

selasih_putih said...
This comment has been removed by the author.
YoshaMaDa said...

Hmm, dah lamak sik dgr khabar kak wawa... nice post... ktk wat ka, org lain... pengisian yg cukup menambat wlupun simple...